Saturday 30 January 2016

Seketika Di Bintulu 2013






























Assalamualaikum..kali ni nak kongsi sedikit kenangan sewaktu saya mengikuti suami yang bekerja di Bintulu ketika itu.Buat kali pertama berkunjung ke Bintulu membuatkan hati terpaut pada keunikan alam semulajadi yang masih terpelihara dengan baik.Seronok!!!
Subhanaallah..pemandangan mentari terbenam begitu mempesonakan..begitu kaya kekuasaanMu Ya Allah..
Ketika berada di sana saya turut merasai nasi lelapan,sup ambal,midin belacan,laksa sarawak dan paling istimewa roti burger dari Ahza.Roti burger keluaran Ahza sangat unik kerana isi dagingnya yang tebal serta penjual gerai tersebut menghasilkan daging burger sendiri.
Setiap kali suami keluar main badminton je pasti saya mintak dia belikan untuk saya..hehehehe
Memang berbaloi la makan burger ni..2 biji saya boleh habiskan ..kihkihkih.. Lagipun gerai burger ni tak jauh dari kawasan perumahan yang saya diami ketika tu.Alaamakkkk.. tetiba terasa nak makan burger Ahza la plok..Apakan daya jauhhhh nunnn di sinungg..hahahaha
Saya berkesempatan melawat Taman Tumbina sewaktu berada di Bintulu..Alahh macam mini zoo jugak la.ada rama-rama,harimau,buaya,ular dan semestinya burung kenyalang.































Sepanjang saya di sana sempat juga masak macam-macam menu yang mudah dan ringkas untuk kami berdua makan..ehehehehe.Selalunya saya akan masak lauk kesukaan suami tom yam,sayur goreng dan cili potong.Sesekali tukar selera kata encik suami...ye la kami orang pantai timur mana boleh tinggal menu wajib ikan singgang,budu,sambal belacan...kihkihkih  :)
Cuma saya je la kena jaga skit bab makan seafood ni...huhuhuhu al maklum la alergik..
Cerr..tengok tu...kicap,cili potong pengganti sambal belacan dan budu..sebab kat sini nak cari belacan orang muslim buat memang susah skit la.. huhuhuhu
Saya dan suami memang tak beli belacan sepanjang duduk di sini..biasanya kalu kami balik semenanjung baru kami beli.Kami dari kecik dah terbiasa dengan belacan kampung halaman masing-masing..jadi bila nak cuba belacan negeri lain tu memang agak susah skit la.. hehehehe
Ooooo...Terengganu Negeriku....













Baik la sampai kat sini dulu karangan pendek dari saya..ada masa kita karang lagi... ;)

No comments: